سپیدار خبر: مشروح / سخنان دکترسعیدجلیلی درجمع مردم بیرجند:

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که با منطق زور و تزویر درجهان حکم می‌کنند، مدعی حقوق بشر و خلع سلاح هسته‌ای در دنیا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سپیدار خبر ؛ از خاورستان, دکتر سعید جلیلی عضومجمع تشخیص مصلحت نظام امشب درجمع مردم بیرجند در مسجد امام حسین علیه‌السلام این شهر گفت: سوال اساسی که ذهن بسیاری از مردم جهان را مشغول کرده، این است که چرا در میان این همه رویدادهایی که در جهان وجود دارد، موضوع ایران در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارد؟ و آیا کارکرد چند سانتریفیوژ مهم است که آن‌هایی که خود را قدرت جهان می‌دانند، مسئله مهم خود را این مطرح می‌کنند؟

وی افزود: چرا در جهانی که این همه ادعای تمدن وجود دارد؛ برای آن‌هایی که خود را قدرت می‌دانند، نادیده گرفتن اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان اهمیت پیدا می‌کند؟ و آن‌ها را به سوی رفتارهایی سوق می‌دهد که هیچ منطقی برای آن نمی‌توان پیدا کرد از جمله جسارت به پیامبراکرم (ص).

جلیلی ادامه‌داد: اگر بتوانیم برای این سوال پاسخ صحیحی پیدا کنیم شاید بسیاری از موضوعاتی که در  جهان ساری و جاری است را پیدا کنیم.

وی اظهارکرد: کشورهایی که امروز مشغول ساخت صلاح هسته‌ای هستند و نسل جدید آن را آزمایش می‌کنند؛ می‌گویند کارکردن چند سانتریفیوژ در ایران، امنیت جهان را به خطر می اندازد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی بابیان‌اینکه باید مناسباتی که در جهان شکل گرفته است را بدانیم گفت: بیش از 70 سال است برخی قدرت‌ها در جهان مناسباتی را شکل دادند که برطبق آن، چند قدرت می‌توانند انحصاراتی داشتند مانند حق وتو که دیگران از آن محرومند.

جلیلی افزود: براساس حق وتو، اگر یکی از قدرت‌ها ظلمی به کشور دیگری انجام داد و کشور مظلوم خواست شکایت کند؛ باید در شورای امنیتی طرح شکایت کند که همان ظالم در آن است.

وی بابیان‌اینکه این اقدامات در جهان متمدن امروز شکل می‌گیرد خاطرنشان‌کرد: در NPT در بندهای 1 و 2 به صراحت آمده که این چند قدرت می‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند اما دیگران نمی‌توانند داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: مبنای این مناسبات را منطقِ ثابت و قدیمی استکباری شکل می‌دهد که به صراحت می‌گوید چون زور ما از بقیه بیشتر است، هراقدامی بخواهیم انجام می‌دهیم؛ منتهی امروز فرقی پیدا کرده و آن این است که اگر در گذشته این چنین مناسبات ظالمانه‌ای در کشور‌ها می‌شد؛ امروز همان زور همراه با تزویر اعمال می‌شود.

جلیلی تصریح‌کرد: کسانی که با چنین منطقی حکم می‌کنند،  مدعی حقوق بشر و خلع سلاح هسته‌ای در دنیا می‌شوند.

وی یادآورشد:  اگر چندنفر در کشوری که مورد غضب آن‌هاست، مورد هجمه قرار گیرند؛ این می‌تواند توجیهی برای اشغال و حمله نظامی باشد اما اگر نه‌تنها تعدادی محدود بلکه بیش از یک میلیون نفر انسان در یک کشور کوچک آفریقایی در کمتر از 3 ماه کشته شوند، همین شورای امنیت می‌گوید به آن کاری نداریم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بابیان‌اینکه حادثه 11 سپتامبر را همه دنیا باید بداند اما اگر نامی از سردشت برده‌شود؛ کسی نمی‌داند گفت:  این مناسبات در سال 2015 در جهان حاکم است و کسانی که ادعای بازار آزادشان گوش‌فلک را کر می‌کند؛  راجع به یک تراکنش بانکی در آن‌سوی دنیا، باید آن‌‎ها باید تصمیم بگیرند آن‌هم با منطقی که می‌گوید زور ما از همه بیشتر است.

جلیلی بابیان‌اینکه این مناسبات را خیلی‌ها می‌پذیرند اظهارکرد: درسفری که سال 1388 به ژاپن و در دیداری که با نخست‌وزیر ژاپن و یکی از شاهدان عینی بمباران هیروشیما که پیرزنی بود داشتم؛ آن‌ها عنوان می‌کردند اگر ما مورد حمله هسته‌ای قرار گرفتیم؛ حق ما است.

وی ادامه‌داد: در چنین مناسباتی، اندیشه و کشوری پیدا می‌شود که در مقابل قدرت‌ها می‌ایستد و می‌تواند اراده خودش را به آن‌ها تحمیل کند و این پیروزی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در موضوع هسته‌ای به صراحت بیان می‌کنند که ایران هسته‌ای نشود و هرآنچه دارند می‌آورند تا ایران هسته‌ای نشود اما این ملت اراده می کند و هسته‌ای می‌شود.

جلیلی اظهارکرد: اگر ایستادگی در برابر قدرت‌ها، باور ما بود؛ امروز تجربه عینی برای همه شده است به‌طوریکه همه می‌بینند این یک شجره طیبه و یک تمدن جدیدی است که امروز در عرصه بین‌المللی ظهور می‌کند و این هنوز از نتایج سحر است.

وی افزود: این نوع باور، فقط مقاومت و پیشرفت نمی‌کند بلکه تکثیر می‌شود وبه همین دلیل است که داشتن چند سانتریفیوژ هم، برای آن‌ها غیرقابل تحمل است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تمدن جدید را همان اسلام ناب محمدی عنوان و تصریح کرد: جسارتی که امروز به ساحت مقدس پیامبراسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می‌کنند؛ به این دلیل است که می‌دانند تمدن جدیدی در دنیا در حال شکل‌گیری است که این قدرت را دارد که می‌تواند اندیشه خود را محقق کند و موفق شود.

جلیلی بابیان‌اینکه این اندیشه در 8 سال دفاع مقدس یک نمونه از مقاومت را نشان داد که به دنبال آن، خرمشهر آزاد می‌شود و شکست‌ها به رژیم صهیونیستی تحمیل می‌شود اظهارکرد: امروز تمدن جدیدی دردنیا شکل می‌گیرد که در آن مقاومت، پیشرفت و مردم سالاری دارد و یک نگاه و الگوی جدیدی از مردم سالاری دینی شکل می‌گیرد.



m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,   ,   , 
برچسب ها :